Maak gebruik van elkaars kennis en ervaring, leer van gemaakte fouten!

Door de hectiek van alledag benutten organisaties de kennis en vaardigheden op de eigen werkvloer vaak onvoldoende bij deskundigheidsbevordering. Intervisie is een beproefd instrument dat uw organisatie kan helpen om deze waardevolle kennisbron wél aan te boren en een ‘lerende organisatie’ te worden.

Hoe het werkt
De manier waarop we ons werk doen wordt bepaald door factoren als opleiding, ervaring, normen en drijfveren. In de intervisie gaat het erom dat deelnemers – aan de hand van actuele casuïstiek uit de eigen werksituatie – stilstaan bij de betekenis hiervan. In de groep wordt men zich bewust van het effect van zijn werkwijze op de omgeving. Deelnemers leren hierdoor hun sterke kanten nog beter inzetten in hun werk. Ze worden zich meer bewust van verbeterpunten. Deelnemers leren om elkaar effectieve feedback te geven en leren van elkaars feedback. Ze professionaliseren door het bespreken van herkenbare vraagstukken uit de eigen werksituatie.

Op organisatieniveau

  • (Management)instrumenten en -inzichten worden overgedragen
  • Hogere kwaliteit van management en leiderschap, management development
  • Actieve bijdrage aan de “lerende organisatie”
  • Netwerkfunctie
  • Boeien en binden van managers en medewerkers

Op individueel niveau

  • Meer persoonlijke effectiviteit
  • Groter probleemoplossend vermogen
  • Professionalisering en deskundigheidsbevordering

We werken met behulp van gestructureerde gespreksmethoden (onder meer de 10-stappenmethode en de incidentmethode). Samen maken we heldere afspraken over veiligheid en vertrouwelijkheid in de groep. De sessies worden begeleid, maar gaandeweg het traject wordt de groep taakvolwassen; de begeleider trekt zich terug en de groep kan op eigen kracht verder.

Eens vrijblijvend van gedachten wisselen? Bel 06 – 22 933 578 of mail info@caleidoscoopadvies.nl